mandag 27. juni 2016

Hjerter i mange varianter

Jeg er klar over at jeg har en tendens til å vende tilbake til hjerter når jeg skal lage figurer i sølv. Syns egentlig ikke jeg er så sukkersøtt anlagt, men smykker er nå engang pynt, og da er det kanskje naturlig å bruke noe som har runde, fine former og har positive assosiasjoner. Så her er et utvalg smykker jeg har laget der hjerter går igjen i en eller annen form.


Disse små hjertene er bare nydelige, og jeg hatt dem i både vanlig sølv og gullforgylt sølv ("vermeil" på engelsk). Her er de med små dråper og perler i dyprød granat, men jeg har også laget dem med hvite ferskvannsperler, i mosegrønn vesuvianite og kongeblå kyanitt... En veldig populær modell som jeg har solgt mange av.


Den observante ser at her er det samme hjertet i en større versjon, og med andre typer perler, blant annet ferskvannsperler, onyx, labradorite og rosenkvarts.


Dette smykket kalte jeg "careless heart", fordi det var litt tilfeldig bøyd til og litt rufsete i stilen.


Ser du hjertene? Litt sånn art deco i stilen på denne ørepynten, syns jeg.


Denne ørepynten minner meg litt om bunadsølv. Hadde man byttet ut den blå opalen med en skål i sølv, hadde vi nesten vært der, tror jeg.


Til slutt en kjær variant som jeg også har solgt veldig mange av. Hjertene bøyer jeg selv på frihånd, og pynter med ulike typer steiner. Disse har rød granat. Det fungerer alltid med hjerter og rødt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar