fredag 22. mars 2019

Fra arkivet

Her kommer noen smykker jeg har laget for en stund tilbake, og som ikke er en del av gjengangerne som jeg har laget om igjen flere ganger. Som regel skyldes dette at disse smykkene var svært tidkrevende å lage, eller rett og slett ble liggende så lenge hos meg før noen la sin elsk på dem, at jeg har gått ut fra de kanskje kun er for spesielt interesserte.

Disse søte blomstene henger fra en lang slank stilk, og støvbærerne består av små sølvkuler. Syns selv de er veldig fine, så kanskje jeg må lage disse igjen...


Et litt tøft armbånd av kvadratiske plater i børstet sølv med en liten drueklase på. Dette krevde mye jobb og mye sølv å lage, men det fant tilslutt et godt hjem.

 Ørepynt inspirert av sneglehus. En spunnet dobbeltspiral slynger seg rundt grunnformen.

Dette bildet var merket "Blå drømmer". Kanskje var det de skylignende spiralene som inspirert meg til det navnet? Husker ikke lenger... De blå steinene er kyanitt.

Disse to bildene har en naturlig sammenheng. Hvorfor nøye seg med å lage ett smykke, når man kan få to? Dette er også en kandidat til å lage om igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar