søndag 25. februar 2018

Strandglass, nok en gang...

Jeg er i en periode hvor jeg stadig finner nye biter fra samlingen min av strandglass (seaglass) som jeg får lyst å lage noe av. Dermed går det i de samme typene smykker for tiden.

 Armbånd med turkis glass og repkjede. Lenken har jeg laget av sølvtråd som er ringlet og saget, før de er satt sammen etter mønster og tromlet for å fjerne skarpe kanter og bli fine og blanke. Dette mønsteret kan få to ulike uttrykk, alt etter som hvilken vei man tvinner det. På bildet har de to delene faktisk vridd seg litt hver sin vei, så man kan se begge typer. Pris ca 450,-

Halskjede med en nydelig mellomblå glassbit. Denne fargen finner man knapt her i landet, tror jeg fant den i Frankrike sist sommer. Glasset svever i en ramme uten bakstykke. Smykket har fått en flott vintage lenke.  Pris ca 350,-

 Dette glasset bare ba om å bli til et hjerte! Som smykke henger det litt på skrå, ikke altfor perfekt.

Tilslutt et par ørepynt i en vakker, grønn-turkis farge. Disse er heller ikke norske. Lurer på hva slags glassemballasje de har kommet fra...? Pris ca 300,-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar