torsdag 29. september 2016

Smykker i gammeldags stil

Jeg har oppdaget at jeg iblant har en tendens til å lage smykker i en litt gammelmodig, nesten viktoriansk stil. Her er noen eksempler på smykker jeg syns passer i denne kategorien.




Dette settet er laget med smykkesteinen sort onyx og sølv. Ganske tidløst, syns jeg selv. Smykket koster i dag 350,- og ørepynt 85,-



Et sett med røde ferskvannsperler, labradoritt og oksidert sølv. Kombinasjonen av anhenget og det mørke sølvet syns jeg gir det litt gammelmodige inntrykket. Dette settet er solgt.


Dette smykket må jo være med, denne nøkkelen er faktisk omtrent hundre år gammel!


Tilslutt disse øredobbene, som er satt sammen av sju sølvdeler og 16 loddepunkter hver. Ganske tidkrevende, men jeg syns resultatet ble bra. Alle deler er bøyd til for hånd av meg, så hvis det ikke ser helt symmetrisk ut, er det forklaringen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar