søndag 26. juni 2016

Hvordan utnytte rester

Når jeg lager smykker så blir det gjerne litt svinn. Noen ganger blir delene mislykkede, eller jeg skal prøve noe nytt og det ble ikke slik jeg hadde forestilt meg. I disse tilfellene blir det halvferdige deler til overs, eller deler som jeg ikke syns er gode nok. Og når man bruker sølv, så kaster man jo ikke akkurat det som ikke blir brukt. Hva gjør man så?

 Det går alltids an å få sølvet støpt om, men da må man samle opp en god del først for at det skal lønne seg.  Jeg jobber med den saken, men i mellomtiden syns jeg det er fint når jeg faktisk kan bruke de beste restedelene til noe bra. Derfor var jeg veldig fornøyd da jeg kom opp med ideen til disse armbåndene. Jeg kaller dem "vimsete armbånd", fordi de er usymmetriske og består av mye forskjellig jeg hadde liggende. Men jeg syns ikke de er dårlige selv om de er laget av en del "b-vare"! Alt er 925 sølv, og det er mange sølvdeler  i dem. I tillegg har de noen herlige (og slett ikke b-vare!) glassperler, rett fra min "hemmelige" perlebutikk i London!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar